هواپیما

این وبلاگ در مورد صنعت هوانوردی نوشته شده و به موضوعاتی در این باره پرداخته است . ( با تشکر از همه ی دوستان عزیز و گرامی)

هواپیما

این وبلاگ در مورد صنعت هوانوردی نوشته شده و به موضوعاتی در این باره پرداخته است . ( با تشکر از همه ی دوستان عزیز و گرامی)

هواپیما

اینجانب محمد حسین عباسی متولد سال1378 که جزء یکی از دوست داران و طرفداران علیالدوام صنعت هوانوردی بوده ام و خواهم بود که در باره ی این موضوع تحقیق های مشبعی انجام داده ام . و به فرموده ی امام صادق (ع): إنَّ لِکُلِّ شَیءٍ زکاةً، وزکاةُ العِلمِ أن یُعَلِّمَهُ أهلَهُ .هر چیزى زکاتى دارد و زکات دانش این است که آن را به اهلش بیاموزى . من نیز برای تصدیق کردن این حدیث سعی کرده ام آن را عمل کنم و اکنون نیز اطلاعات خود را در اختیار شما دوستداران علمو دانش قرار میدهم. (با تشکر از همه ی دوستان عزیز و گرامی)

                            جرج کای لی

در سال 1849، جرج کالی یک هواپیما با اندازه واقعی ساخت و مورد آزمایش قرار داد.
یک هواپیمای سه باله (سه بال روی همدیگر سوار شده اند) در حالی که یک پسر بچه 10 ساله سوارش بود، در حال سرخوردن از یک تپه به طرف پایین، چندین متر از زمین بلند شد. کالی اولین کسی بود که هواپیمای چندباله به فکرش خطور کرد. یکی از مهمترین مقالات کالی در مجله مکانیک در 25 سپتامبر 1852 به چاپ رسید. در این زمان او 79 ساله بود. مقاله تحت عنوان (چتر نجات حاکم سرجورج کالی) به چاپ رسید که توضیح کامل از گلایدرهای حمل کننده انسان بود. هواپیمای کالی دارای مشخصات زیر بود.
۱ - یک بال اصلی برای به دست آوردن نیروی برآ که در زاویه حمله خاصی قرار گرفته و برای پایداری جانبی، بال به شکل هفتی به هواپیما نصب شده است.
۲ - یک دم به شکل صلیب قابل تنظیم برای پایداری طولی و سختی
۳ - یک الویتور و رادار قابل کنترل به وسیله خلبان
۴ - یک بدنه به شکل ماشین با صندلی خلبان و 3 چرخ در زیر هواپیما برای حرکت کردن روی زمین
۵ - یک میله لوله ای و ساخت جعبه تراز. این مشخصه های ترکیب شده تا طراحی برادران رایت در شروع قرن بیستم دیده نشده بود.
۶ - خیلی عجیب بود که با وجود تیراژ بالای مجله مکانیک، مقاله کالی آن طور که باید موردتوجه قرار نگرفت تااینکه دوباره به وسیله تاریخ نویس مشهور هوانوردی بریتانیا، چارلز اچ.گیبز- اسمیت در سال 1960 در مجله تایمز به چاپ رسید.
۷ - در حوالی 1853 – تاریخ دقیق مشخص نیست- جورج کالی اولین گلایدر حمل کننده انسان را در جهان ساخت و به پرواز درآورد.
سرانجام جورج کالی در 15 دسامبر 1857 در برامپتون چشم از جهان فرو بست. در خلال 84 سال عمرش، اساس تمام هوانوردی عملی را بنا کرد. وی توسط دبلیو.اس.هنسون در سال 1846، پدر هدایت هوایی نام گرفت. به هر حال به خاطر دلایلی که کاملا واضح نیست، نام جورج کالی بلافاصله بعد از فوتش به فراموشی سپرده شد. به عنوان آخرین ستایش از جورج کالی، تاریخ نویس هوانوردی فرانسه، چارلز دولفوس درسال 1923، چنین گفت: هواپیما اختراع بریتانیا است. آن در اصل به وسیله جورج کالی به وجود آمد؛ مهندس کبیر انگلیسی که در نیمه اول قرن قبل کار کرد.

             (  و این را می افزایم که سازنده ی اصلی هوا پیما به دلایلی که در مقاله ی بعدی به شما میگوییم باز هم خود برادران رایت اند)

  • محمد حسین عباسی

جرج کای لی کیست

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی