هواپیما

این وبلاگ در مورد صنعت هوانوردی نوشته شده و به موضوعاتی در این باره پرداخته است . ( با تشکر از همه ی دوستان عزیز و گرامی)

هواپیما

این وبلاگ در مورد صنعت هوانوردی نوشته شده و به موضوعاتی در این باره پرداخته است . ( با تشکر از همه ی دوستان عزیز و گرامی)

هواپیما

اینجانب محمد حسین عباسی متولد سال1378 که جزء یکی از دوست داران و طرفداران علیالدوام صنعت هوانوردی بوده ام و خواهم بود که در باره ی این موضوع تحقیق های مشبعی انجام داده ام . و به فرموده ی امام صادق (ع): إنَّ لِکُلِّ شَیءٍ زکاةً، وزکاةُ العِلمِ أن یُعَلِّمَهُ أهلَهُ .هر چیزى زکاتى دارد و زکات دانش این است که آن را به اهلش بیاموزى . من نیز برای تصدیق کردن این حدیث سعی کرده ام آن را عمل کنم و اکنون نیز اطلاعات خود را در اختیار شما دوستداران علمو دانش قرار میدهم. (با تشکر از همه ی دوستان عزیز و گرامی)

پرواز اولین پرنده ی آهنی در ایران

يكشنبه, ۶ مهر ۱۳۹۳، ۱۰:۰۹ ب.ظ

                         بلریو              

تقریباً ده سال پس از اولین پرواز هواپیما، یک خلبان روسی بنام "کوزمینسکی" تصمیم گرفت با هواپیمای خود از نوع «بلریو»، به تهران پرواز نموده و مدتی در این شهر اقامت نماید و پروازهای نمایشی برای مردم شهر داشته باشد. چون فرودگاهی در تهران وجود نداشت، خلبان که مدتی در آسمان تهران به دنبال محل مناسبی برای فرود می‌گشت، نهایتاً میدان مشق قزاق (محل فعلی وزارت امور خارجه و نیروی انتظامی) را مناسب‌ترین محل برای فرود تشخیص داد.

 اما هنگام فرود با لوله توپی که در میدان قرار داشت تصادف کرد و آسیب دید اما به خلبان آن صدمه‌ای وارد نشد. این هواپیما مدتی در میدان تمرین نظامی ارتش (میدان مشق) در مرکز شهر قرار داشت و مردم هر روز برای دیدن این پرنده آهنی می‌آمدند. پس از مدتی خلبان هواپیمای آسیب‌دیده را جهت تعمیر به تعمیرگاه قشون در محل باشگاه افسران ارتش منتقل کرد. از آنجایی که میدان مشق فاقد فضای کافی برای پرواز بود، هواپیما پس از تعمیر به قصر قجر که محلی در اطراف شهر بود، از راه زمین انتقال یافت و از آنجا پرواز دوم خود را بر فراز شهر تهران انجام داد. پس از آن هم گهگاه پرواز نمایشی انجام می‌داد.

         (این عکس نه مطعلق به آن زمان است نه خلبانش همان خلبان ولی هواپیما از نوع همان هواپیما است)

 

  • محمد حسین عباسی

اولین پرنده ی آهنی در ایران

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی